Oraingo post honen
bidez, adimen anitzen inguruan hitz egin nahi dizuegu, izan ere, eskola
porrotaren gaiaren inguruan ezagutzeko eta lantzeko zerbait dela iruditzen
zaigu.
Adimen anitzen
hipotesia, Howard Gardnerek sortu zuen 1983.urtean. Guztira, 8 adimen
mota aurkitu ditzakegu: adimen intrapertsonala, interpertsonala, hizkuntzazko
adimena, adimen logiko- matematikoa, naturistikoa, kinestesikoa, musikala eta
ikus-espaziala.
Hemen uzten dizuegu
bideo labur bat adimen anitzen inguruan gehiago ezagutzeko!
Teoria txiki hau
ezagutu ondoren, jarraian, adimen anitz guztiak lantzeko jolas desberdinak
proposatzen dizkizuegu:
-
Hizkuntzarako adimena garatzeko
jolasak:
o
Beste zatia jolasa: Pertsona batek
arbelean hitz bat idatziko du erditik zatitua, beste pertsona guztiak hiztegi
baten laguntzaz, arbelean dauden hitzen beste zati erdia bilatu beharko dute.
Aukera asko aterako dira, hitz berriak, ezagutu berri ditugun hitzak,
egunerokotasunean erabiltzen ditugun hitzak...
-
Logiko matematikorako jolasak:
o
Bingo matematikoa: Kartulina
batzuk prestatuko dira, bingo jolasean dauden bezalakoak, baina zenbakizko
bolatxoak atera ordez, eragiketa matematikoak aterako dira (3-2=, 4+5=,
8-5=...). Eragiketa hauen emaitzak izango dira kartulinetan ezabatu behar diren
zenbakiak. Lerroa bete ezkero, lerroa oihukatu beharko da. Denak ezabatu
ezkero, BINGO oihukatu beharko da eta “irabazlea” izango da.
-
Adimen ikus-espaziala:
o
Zure jolasa: Plastilina,
kartulina, arkatz, artazi… hainbat materialekin jolas taula bat sortzea
eskatuko diegu. Taula behin prest izanda, arauak prestatu behar izango dira,
jolasaren helburua taularen amaierara iristea izango da.
-
Adimen musikala:
o
Musikariak: Leku bat aukeratuko
da, honetan begiak itxi eta belarriak zabaldu beharko dira. Denbora tarte txiki
batean leku horretan dauden soinu guztiak entzungo dituzte hauek identifikatuz
eta zenbatuz.
-
Adimen kinestesikoa:
o
Progresioa: Joku honen bidez,
ikasleek euren eskuzko koordinazioa gehi ukimenaren zentzumena lantzeko aukera
izango dute. Hori dela eta, irakasleak hainbat objektu kutxa batean sartuko
ditu eta ikasleek, begiak itxita, objektuen testura desberdintzen joango dira
azkenean objektua identifikatu arte.
-
Adimen naturistikoa:
o
Soinuen jolasa: Jolas hau aurrera
eramateko, grabatzaile batzuk beharko ditugu, bat talde bakoitzarentzat.
Ondoren, talde bakoitza naturaren soinuak grabatuko dituzte, amaitzean
grabatzailea beste talde batekin aldatuko dute. Jolas honen helburua beste
talde batek grabatu dituen naturaren soinuak antzematea eta asmatzea da.
-
Adimen intrapersonalerako jolasak:
o
Aurpegiak emozioen bidez marraztu
jolasa: Pertsona batek esaldi batzuk esango ditu eta besteek honen arabera
marrazkiak egin beharko dituzte pertsonaien emozioen arabera, hala nola,
“Maialen lagun bat galdu du eta triste dago”, nola izango litzateke bere aurpegia?
-
Adimen interpersonalerako jolasak:
o
Alde onen jolasa: Papertxo batean
taldeko besteen alde onak idatziko ditugu. Papertxo hori tolestuko da eta
izengabekoa izango da. Ondoren, bakoitzak beste pertsonak idatzi dituzten
paperak irakurri ahalko ditu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario